—айт≥в в ≤нтернет м≥льйони. ¬с≥ сайти р≥зн≥. ¬с≥ сайти оформлен≥ по-р≥зному.
«амовнику важко роз≥братис¤ ≥ зрозум≥ти, н≥ж сайти принципово в≥др≥зн¤ютьс¤
один в≥д одного, ¤ка ≥деолог≥¤ в них закладена.
—трого кажучи, пон¤тт¤ "школа веб-дизайну" умовне.
«астосовувати його можна лише до сайт≥в, створених профес≥йними веб-дизайнерами,
до тих дизайнер≥в, хто створив не один, а багато сайт≥в, в ¤ких
видний почерк або профес≥йний стиль веб-дизайнера.
’оча ≥снуЇ багато ¤к самих шк≥л веб-дизайну,
так ≥ напр¤м≥в в них, але, умовно, можна вид≥лити
три основн≥ школи веб-дизайну:
1. “екстова школа веб-дизайну
¬≥дм≥тна особлив≥сть напр¤му ц≥Їњ школи веб-дизайну - м≥н≥мальне
використовуванн¤ граф≥ки: ч≥тко, просто ≥ без зат≥й. ¬ основ≥ лежить текст.
- Ѕагато хто любить поговорити про дизайн сайту, ¤кий хот≥ли б мати.
јле розмови швидко припин¤ютьс¤, коли сайт стаЇ нев≥д'Їмною складовою
частиною њх б≥знесу ≥ починаЇ працювати ¤к могутн≥й рекламно-ф≥нансовий
≥нструмент, що приносить прибуток.
- “≥, хто зовс≥м недавно був готовий в≥дстоювати своњ погл¤ди,
смаки ≥ переконанн¤ про дизайн сайту замовкають, коли сайт
починаЇ приносити прибуток.
- ѕрибуток, одержуваний в≥д кл≥Їнт≥в, що привертаютьс¤ за допомогою
сайту, примушуЇ б≥знесмен≥в перегл¤нути своЇ в≥дношенн¤ до веб-дизайну
≥ визначитис¤, що дл¤ них важлив≥ше: реальний прибуток або
невизначене пон¤тт¤ "краса".
ќсновн≥ переваги текстовоњ школи веб-дизайну - створенн¤ сайт≥в,
в≥дм≥нних високою швидк≥стю завантаженн¤ стор≥нок ≥ практично 100%
сум≥сн≥стю з≥ вс≥ма браузерами ≥ њх верс≥¤ми. ƒизайн таких сайт≥в
вигл¤даЇ практично однаково при прогл¤данн≥ сайт≥в в≥дв≥дувачами
¤к при в≥дтворенн≥ граф≥ки (малюнк≥в, фотограф≥й), так ≥ при
в≥дключенн≥ такоњ функц≥њ у веб-огл¤дач≥ (браузер≥).
ќсновн≥ принципи веб-дизайнер≥в текстовоњ школи:
- ¬≥дв≥дувач сайту повинен бачити на стор≥нках сайту т≥льки ту
текстову ≥ граф≥чну ≥нформац≥ю, ¤ку надав замовник.
- ”вага в≥дв≥дувач≥в повинна бути зосереджений т≥льки на представлених
на сайт≥ товарах ≥ послугах. Ќ≥що не повинне при цьому в≥двол≥кати њх увагу.
- ѕовинна бути забезпечено практично 100% сум≥сн≥сть програмного
коду сайту з≥ вс≥ма веб-огл¤дачами (браузерам) ≥ њх верс≥¤ми.
—айт повинен бути видимим нав≥ть на застар≥лих комп'ютерах.
- як≥сть л≥н≥й зв'¤зку дл¤ прогл¤данн¤ сайт≥в може бути найг≥ршою.
“екстова школа веб-дизайну маЇ серйозн≥ переваги в наступних випадках:
-
ѕередбачувана аудитор≥¤ сайту ≥ сама тематика сайту серйозна
(наприклад, наукова) ≥ в≥дпов≥дальна. ¬≥д сайту вимагаЇтьс¤,
в першу чергу, забезпеченн¤ своЇчасноњ ≥ швидкоњ передач≥
текстовоњ ≥нформац≥њ.
- ѕред'¤вл¤ютьс¤ дуже жорстк≥ вимоги до ст≥йкост≥ програмного
коду сайту, до його сум≥сност≥ з програмно-апаратними характеристиками комп'ютер≥в ≥ сервер≥в.
- Ћ≥н≥њ зв'¤зку мають низьку ¤к≥сть.
- —айт повинен бути, згодом, адаптований дл¤ перегл¤ду на
моб≥льних пристро¤х (кишенькових персональних комп'ютерах
( ѕ ), смартфонах ≥ т.д.) або на мон≥торах, що мають високу
розд≥льну здатн≥сть.
ќсновн≥ недол≥ки напр¤му текстовоњ школи веб-дизайну:
- ƒалеко не до вс≥х сайт≥в пред'¤вл¤ютьс¤ так≥ жорстк≥ вимоги.
- “ематика ≥ зм≥ст далеко не вс≥х сайт≥в така серйозна ≥ в≥дпов≥дальна.
- Cтворити привабливий дизайн сучасного веб-сайта без використовуванн¤
граф≥ки - задача дуже важка.
2. ласична школа веб-дизайну
ћаЇ р≥зновид - школа веб-дизайну, ор≥Їнтована на створенн¤ сайт≥в,
зовн≥шн≥й вигл¤д ¤ких схожий на програмне забезпеченн¤.
¬≥дм≥тна особлив≥сть напр¤му ц≥Їњ школи веб-дизайну - створенн¤ сайт≥в,
схожих на звичайн≥ друкарськ≥ виданн¤ (книги, буклети, брошури,
каталоги ≥ т.д.) або на комп'ютерн≥ програми.
¬ класичн≥й школ≥ веб-дизайну вважаЇтьс¤, що не можна створити дизайн,
¤кий без помилок зможуть прогл¤нути вс≥ 100% в≥дв≥дувач≥в сайту.
ƒизайн сайту створюЇтьс¤ з розрахунку на пригн≥чуюче б≥льш≥сть
в≥дв≥дувач≥в сайту. Ќаприклад, дл¤ 90-95% вс≥х передбачуваних
в≥дв≥дувач≥в.
- ƒе¤к≥ в≥дв≥дувач≥ сайту мають сучасн≥ комп'ютери з високими техн≥чними
характеристиками ≥ п≥дключаютьс¤ до ≤нтернету на висок≥й швидкост≥.
≤нш≥ в≥дв≥дувач≥ мають техн≥чно ≥ морально застар≥л≥ комп'ютери ≥
п≥дключаютьс¤ до ≤нтернет по модему, маючи св≥й в розпор¤дженн≥
"пов≥льну л≥н≥ю" зв'¤зку. ƒогодити ≥ тим ≥ ≥ншим техн≥чно неможливо.
- Ќе можна створити дизайн веб-сайта, ¤кий однаково вигл¤датиме на
мон≥торах з р≥зною розд≥льною здатн≥стю, р≥зними програмно-апаратними
характеристиками комп'ютер≥в ≥ характеристиками л≥н≥њ зв'¤зку. ¬
цьому випадку доводитьс¤ чимось жертвувати.
- ¬раховуючи, що характеристики персональних комп'ютер≥в стр≥мко
зростають, жертвувати доводитьс¤ в≥дв≥дувачами, що мають ¤кнайменш≥
техн≥чн≥ характеристики комп'ютер≥в ≥ л≥н≥й зв'¤зку.
—творенн¤ сайт≥в, дизайн ¤ких заснований на принципах класичноњ
школи веб-дизайну, найхарактерн≥ший дл¤ комерц≥йних сайт≥в.
3. јвангардна школа веб-дизайну
јвангардна школа веб-дизайну маЇ дуже багато посл≥довник≥в.
ћаЇ р≥зновид - школа веб-дизайну, основа ¤коњ - створенн¤ дизайну
веб-сайтов ≥з застосуванн¤м flash аннимации.
ќсновною в≥дм≥тною особлив≥стю даноњ школи веб-дизайну можна
рахувати прагненн¤ ут≥лити в сайт вс≥ ≥снуюч≥ техн≥чн≥ новини
≥ чимось здивувати в≥дв≥дувач≥в сайту. ¬имоги до техн≥чних
характеристик комп'ютер≥в ≥ л≥н≥й зв'¤зку достатньо висок≥.
ќсновн≥ недол≥ки напр¤му авангардноњ (нетрадиц≥йноњ) школи веб-дизайну.
- ƒалеко не вс≥ в≥дв≥дувач≥ сайту можуть прогл¤дати сайти, створен≥
представниками даноњ школи веб-дизайну. ƒл¤ прогл¤данн¤ таких сайт≥в
необх≥дно мати високу швидк≥сть п≥дключенн¤ до ≤нтернету (вид≥лена
л≥н≥¤), сучасний комп'ютер ≥ сучасне програмне забезпеченн¤. “обто
дизайн даних сайт≥в - "дизайн не дл¤ вс≥х".
- јвангардний (нетрадиц≥йний) дизайн може подобатис¤ одним ≥ викликати
в≥дчутт¤ роздратуванн¤ у ≥нших.
- «астосовувати авангардний (нетрадиц≥йний) дизайн можна далеко не
до кожноњ тематики сайту.
јвангардна школа веб-дизайну маЇ серйозн≥ переваги в наступних випадках:
-
1.ƒизайн сайту був створений з урахуванн¤м смак≥в ≥ думки т≥льки
замовника ≥ в результат≥ йому сподобавс¤.
оментар
’итрий веб-дизайнер старанно збираЇ досьЇ на замовника: з'¤совуЇ
його смаки, звички, техн≥чн≥ характеристики мон≥тора на робот≥
≥ удома, пропускну спроможн≥сть л≥н≥њ зв'¤зку. ¬ивчаЇ манери
замовника говорити ≥ од¤гатис¤. иваЇ на знак згоди на все те,
що говорить ≥ хоче отримати замовник. «≥ вс≥м погоджуЇтьс¤. ’валить
його. ¬ результат≥ виходить дизайн сайту, ор≥Їнтований на смак одн≥Їњ
людини. ѕриск≥патис¤ не до чого. ўо хот≥в, то ≥ отримав. ј смаки у
людей р≥зн≥. ” тому числ≥ у в≥дв≥дувач≥в сайту. ¬ к≥нцевому результат≥
страждаЇ прибуток, ¤кий замовник недоотримуЇ або не одержуЇ
взагал≥ в≥д сайту.
–екомендац≥¤
Ќе попад≥тьс¤ "на вудку": дизайн сайту розробл¤Їтьс¤ не дл¤ тих,
хто платить за створенн¤ сайту, а дл¤ тих, хто платитиме за товари
≥ послуги, представлен≥ на сайт≥.
-
2.¬еб-дизайнер або студ≥¤ веб-дизайну ставить перед собою мету
демонстрац≥њ своњх техн≥чних можливостей по створенню сайт≥в.
–езюме
- ожна школа веб-дизайну маЇ ¤к переваги, так недол≥ки.
- Ќе можна категорично хвалити або ла¤ти той або ≥нший напр¤м веб-дизайну.
- ≤деолог≥¤ створенн¤ сайту визначаЇтьс¤ задачами, ¤к≥ в≥н повинен
вир≥шувати, ≥ контентом сайту - текстом, граф≥кою ≥ ≥ншою
≥нформац≥Їю, наданою замовником.
- „им точн≥ше замовник сформулюЇ, ¤кий саме сайт йому потр≥бен,
тим швидше ≥ дешевше створений сайт. “им б≥льше в≥дпов≥дн≥сть
створеного дизайну сайту оч≥куванн¤м, у тому числ≥ естетичним.
“им б≥льше прибутку принесе сайт.
www.antula.ru
|